.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هيچ‌‏كس باور ندارد درآمد گردشگري مي‌‏تواند معادل درآمد نفت باشد
نماينده بندرانزلي در مجلس‌‏هفتم به مناسبت سپري شدن حدود يك‌‏سال از عمر دولت نهم و روز جهاني جهانگردي به ارزيابي عملكرد دولت در بخش گردشگري پرداخت.

نماينده بندرانزلي در مجلس‌‏هفتم به مناسبت سپري شدن حدود يك‌‏سال از عمر دولت نهم و روز جهاني جهانگردي به ارزيابي عملكرد دولت در بخش گردشگري پرداخت.

هادي حق‌‏شناس گفت: با توجه به جريانات سياسي و مواضع دولت در ارتباط با كشورهاي منطقه و همچنين اتفاقاتي كه در خليج فارس روي داده است و از سويي ديگر تغيير دولت و تاثير آن بر حال و هواي كشور از نظر حاكميت اصولگرايان، اينها هيچ‌‏كدام در راستاي اين نبوده كه ميزان جذب گردشگر بيشتر شود.
اين نماينده مجلس‌‏هفتم ‌‏افزود: بالاخره كساني كه عزم سفر به داخل كشور را دارند، طبيعي است كه وقتي دولت‌‏ها عوض مي‌‏شوند، منتظرند ببينند چه نوع سياست‌‏ها و تغييرات و تسهيلاتي ايجاد مي‌‏شود. آيا تسهيلات گردشگري بيشتر يا كمتر مي‌‏شود و در نوع برخورد با گردشگر چه اتفاق مي‌‏افتد.
وي در اين خصوص تصريح كرد:‌‏ به هر تقدير گردشگري كه مي‌‏خواهد وارد كشور شود، دوست دارد با فرهنگ و حال و هواي خاص خودش بيايد و اين گونه نيست كه فكر بكنيم گردشگران كاري به نوع دولت‌‏ها و نوع سياست آنها ندارند، بلكه بالعكس كاملا گردشگران برايشان مهم است كه به كدام كشور مي‌‏روند و با چه برخوردهايي مواجه مي‌‏شوند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس‌‏هفتم با اظهار تاسف شديد از ميزان خيلي كم درآمد ارزي كشور حاصل از ورود گردشگران به ايران، تصريح كرد: با توجه به اتفاقاتي كه روي داده است، ‌‏ميزان درآمد كشور در يك‌‏سال گذشته در دولت نهم رقم قابل توجهي نبوده است و در اين خصوص متاسفانه سفر ايرانيان به خارج از كشور به كشورهاي شاخصي همچون تركيه و دوبي بسيار بيشتر شده است كه اگر ميزان ارزي كه ايرانيان در خارج از كشور خرج كرده‌‏اند با ميزان تعداد خارجياني كه به ايران آمده‌‏اند،‌‏ مقايسه كنيم به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.
اين نماينده مجلس، با انتقاد از مسؤولان كشور كه مي‌‏خواستند مناطق كيش، قشم و چابهار را تبديل به منطقه جذب گردشگر خارجي بنمايند، تاكيد كرد: اين مناطق بويژه كيش به جاي اينكه تبديل بشود به مناطق جذب گردشگر خارجي، تبديل شده به منطقه جذب گردشگر داخلي، آن هم گردشگران بي‌‏پول و اگر هم پول دارند، اين مناطق بويژه كيش را به هيچ وجه انتخاب نمي‌‏نمايند و به جاي آن كشورهاي خارجي همچون تركيه و دوبي را انتخاب مي‌‏كنند كه به هر تقدير وضعيت گردشگري ما وضعيت مناسبي نيست.
عضو فراكسيون اقليت مجلس‌‏هفتم با اشاره به بركناري وزير رفاه و تاثيرات آن بر تغيير ديگر وزرا و همچنين معاون رييس‌‏جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور تاكيد كرد: اگر بحث بركناري باشد، بايد خلي ديگر از افراد بركنار بشوند و اين نه اولي است و نه آخري! چون مجموعه عملكرد دولت در بعضي از زمينه‌‏ها همچون بخش گردشگري كشور رضايت‌‏بخش نبوده و در ديگر بخش‌‏ها متناسب با انتظارات و شعارها در واقع مناسب نبوده است.
حق شناس، در خصوص ارزيابي خود از عملكرد يك‌‏ساله اسفنديار رحيم مشايي، معاون رييس‌‏جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، تاكيد كرد: من از ايشان در اين مدت تحرك جدي و پر حرارتي نديده‌‏ام.
وي درباره دلايل خود در اين خصوص تصريح كرد: در حال حاضر مهم‌‏ترين مشكل ما در بخش گردشگري كشور آن هم در بخش اقامت، حل موانع ايجاد هتل، هتل و اين گونه مسايل است و طبيعي است ما وقتي در اين بخش با مشكل مواجه هستيم، در ديگر بخش‌‏ها نيز مشكل جدي خواهيم داشت.
حق شناس عملكرد يك‌‏ساله دولت نهم در بخش گردشگري كشور را فقط در حد حرف و شعار دانست و با طرح سوالاتي تصريح كرد: در حال حاضر در تهران و بقيه شهرستانها پي كدام هتل 4 يا 5 ستاره زده شده است! در ارتباط با ورود گردشگران به داخل كشور، آيا آنان مي توانند به سهولت ويزا از سفارتخانه‌‏هاي ما اخذ نمايند و هم چنين نحوه برخورد با گردشگران رضايت بخش است؟ اينها مسائلي است كه در بخش گردشگري كشور ما بسيار مهم و جدي است.
حق شناس در خصوص عملكرد خود و ديگر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخش گردشگري كشور، اظهار داشت: اين گونه نيست كه در مجلس لحظه‌‏اي تصميم بگيرند بلكه هنگام تصويب بودجه، تصميم مي‌‏گيرند كه بخش‌‏هاي مختلف چه تسهيلاتي بگيرند.
وي در اين خصوص افزود:‌‏ در قانون بودجه سال 84 و 85 مجلس نگاه بسيار مثبتي نسبت به گردشگري داشت و بانك‌‏ها و موسسات مالي و اعتباري را موظف كرده بود كه كساني كه مي‌‏خواهند در اين بخش سرمايه گذاري بنمايند، حداكثر تسهيلات را در اختيارشان بگذارند، منتهي اينها قانون است و اينكه در عمل چه اتفاقاتي بر سر آن آمده است، هزار و يك اتفاق ديگر مي‌‏افتد و اين ربطي به دولت هشتم (اصلاح طلبان) و نهم (اصولگرايان) ندارد.
اين نماينده مجلس مهم‌‏ترين مشكلات موجود گاها در بخش گردشگري كشور را بر سر مسايل جزيي دانست و تاكيد كرد: اين مسائل و مشكلات در بخش‌‏هاي منابع طبيعي، محيط زيست، شهرداريها و استانداريها ايجاد مي‌‏شود، چرا كه براي خودشان قواعد خاص خودشان را دارند، بنابراين متاسفانه يك اراده ملي در بعد از انقلاب شكل گرفته و باور ندارد كه گردشگري مي‌‏تواند درآمدش معادل درآمد نفت باشد و اين اراده ملي شكل نگرفته و ربطي به دولت فعلي و قبلي ندارد.
وي، در مقايسه با درآمد گردشگري كشور ايران با كشور همسايه تركيه كه ايران در مقابل از نعمت نفت و همچنين غناي فراوان فرهنگي،‌‏تاريخي، طبيعي و غيره برخوردار است وليكن كشور تركيه از نعمت نفت برخوردار نيست، تصريح كرد: متاسفانه در داخل كشور ما يك اراده ملي وجود ندارد كه گردشگري را توسعه بدهد، چرا اين اراده وجود ندارد؟ چونكه ما درآمد مفت و مجاني از نفت كسب مي‌‏كنيم و احساس جدي كمبود درآمد در اين زمينه نداريم، بنابراين يك حركت جدي در اين زمينه نمي‌‏بينيم.
نماينده بندر انزلي در مجلس‌‏هفتم درپاسخ به اين سوال كه اگر رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و يا رييس سازمان استان گيلان مي‌‏شد، چه برنامه هايي در ارتباط با توسعه گردشگري داشت، گفت:‌‏ همه كساني كه رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور يا مسؤولان مربوطه در استان شدند، همه شان مي‌‏خواهند كه گردشگري فعال شود و همه آنها برنامه خوبي در اين زمينه دارند وليكن مشكل مهم بر سر اين رييس و آن رييس نيست، بلكه اين نياز به درآمد گردشگري در كشور احساس نمي‌‏شود. چون كه ما يك درآمد مفت، مجاني و بي‌‏دردسر از نفت داريم و اگر نفت تعطيل شود، آن موقع حساس مي‌‏شويم كه همه بروند و يك منابع جديد به جاي آن ايجاد نمايند و راحت‌‏ترين و بهترين درآمدي كه براي ما مي‌‏تواند جايگزين نفت بشود و درآمد ارزي مناسب داشته باشد، همين گردشگري است./ایلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.